Am publicat această minunată fotografie acum aproape o lună, când anunțam că ediția 2021 a Campionatului Național de Off-Road se va încheia la Iași cu tradiționala de acum Cupă Tester. Este o fotografie atât de sugestivă, cel care a surprins cadrul ar putea oricând participa cu șanse consistente de victorie la un concurs foto, încât aș fi lăsat-o doar pe ea să vorbească dacă n-aș fi fost contactat de cel care se afla la volan.
„Nu am rupt nimic la acea săritură. Good memories. A fost prima mea mașină de off-road, în Campionat i se spunea Autobuzul”, mi-a scris cel care a reușit spectaculoasa săritură, iar dialogul s-a legat mult mai consistent după câteva săptămâni.
Acțiunea se petrecea la proba de trial a aceleiași Cupă Tester, cu mașina ieșeană participând în afara concursului, fiind cunoscut faptul că echipele locale nu pot concura pe traseul pe care ele l-au stabilit pentru respectiva etapă.
„Era cred în 2018 și pilotam un Mitsubishi Pajero MK 2, cu motor Diesel de 2,5 litri, mașină cu cinci locuri, deci lungă, nu scurtă, așa cum de regulă întâlnim în off-road. Cred că eram în viteza a doua, cu reductorul cuplat, și am accelerat până la capătul rampei de 10-15 metri lungime și înclinată la vreo 40 de grade pentru a sări cât mai înalt. Doar eu și Raymond (n.r. – Raimond Chelban, președintele Clubului Adventure 4×4 Iași, care pilota atunci un Land Rover Discovery) am reușit să sărim dintre toți cei care au mai încercat. Nu prea exista riscul să răstorn mașina, deoarece este mai lungă, cele scurte ar fi fost mai expuse. Bucuria a fost că n-am rupt suspensia. Se putea rupe telescopul suspensiei, arcul sau brațul. Am rupt însă brațele în Campionat…”, povestește consilierul local Bogdan Balanișcu, membru din 2017 al Clubului Adventure 4×4 Iași.
În acea ediție de Campionat Național a concurat la clasa Standard, cea în care modificările mașinii sunt direcționate în special spre siguranță, fiind singura mașină lungă, așadar cu mari șanse de a rămâne suspendată dacă pilotul nu este prea iscusit, dar pasiunea pentru natură, pentru protejarea mediului, este mult mai veche. Datează încă din gimnaziu, poate chiar și mai devreme, tatăl său lucrând la Romsilva.
„Am mers de nenumărate ori prin păduri cu tatăl meu, de mic am prins drag de natură. În gimnaziu și în liceu am fost la Botoșani membru al clubului de eco-turism, Carpates, unde în afară de ecologizare am făcut, printre altele, și orientare turistică și tir, și unde aveam tot felul de acțiuni. Marcajele turistice de acum douăzeci de ani pentru ascensiunea pe Ceahlău erau realizate de noi. În facultate am început să ies cu bicicleta, am participat și la câteva maratoane, apoi am descoperit mașinile off-road. Din păcate, nu mai reușesc să ajung în off-road atât de des pe cât mi-aș dori”, menționează Bogdan Balanișcu, încheind cu un mesaj: „Cei care ies în off-road să respecte natura pentru ca și alții să se poată bucura de toată minunăția ei”!
Credit video: GTC Motorsport, canal YouTube
Citiți și: VÂNZĂRILE DACIA SANDERO ÎN EUROPA AU CRESCUT CU 6% ÎN LUNA NOIEMBRIE