Opel Astra K s-ar fi numărat cu siguranță printre modelele deja testate dacă vremurile nu s-ar fi tulburat atât de tare, vremuri în care multe depind și de steaua care veghează drumul fiecăruia.
Am ajuns însă abia într-o însorită vineri de la început de noiembrie, probabil una din ultimele zile însorite ale anului, când o plimbare cu Astra facelift nu putea fi refuzată. Fusesem avertizat de avalanșa de dotări pe care aveam s-o descopăr și care au piperat și prețul mașinii, care cu tot cu TVA trecea bine de 20.000 de euro. Atenția mi-a fost captată de jantele neobișnuit de mari pentru clasa compactă, de 18 inch, parcă atât de mari încât n-a mai rămas prea mult loc și pentru anvelope.
Am urcat în mașină și am simțit imediat eforturile Opel de a crea scaune confortabile. Nu mai este deloc o noutate, dar știți că de regulă îmi ajustez spătarul aproape perpendicular pe podea, dar de data asta parcă era prea comod, un pic pe spate, ca să-i mai modific poziția. Nu știu însă dacă voi adopta poziția și la spătarul mașinii pe care o conduc, este posibil ca nivelul de confort să fie un secret al celor de la Opel, așa că mai bine pornim la drum. Extensia șezutului era deja folosită și imediat după ce am pornit motorul au fost câteva secunde în care era cam zgomotos, ca unul Diesel, de parcă era un motănel drăgălaș ce așa bine torcea la soare, iar eu mi-am permis să-l deranjez. Și-a revenit imediat și abia dacă îl mai auzeam până să mă familiarizez cât de cât cu interiorul. Am remarcat faptul că Opel a avut curajul să nu renunțe la butoane și, de exemplu, mi-a lăsat unul la dispoziție să pot anula imediat ESP-ul, nu eu să am mare nevoie de o turație cât mai mare și să-l găsesc după secunde bune de căutare prin setările meniului…
Am plecat din parcarea de la mall-ul Casa Auto, iar Astra K nu m-a prea surprins pe drum. O știam bine cât de precis rulează, am analizat-o îndelung la ultimul schimb de generații, atunci când am aflat, printre altele, că poate reda vocal textul primit într-un SMS. Cel „pățit”, fiul meu, care de regulă imediat își cuplează telefonul pentru a asigura el partea muzicală, n-a fost încântat la culme, dar tot cu acel prilej am descoperit și cât de bine funcționează farurile ce comutau automat de la faza lungă la cea scurtă atunci când vreo mașină se apropia din sens contrar. Firește că a fost păstrat tot ce era mai bun, însă motorul parcă era și mai agil. Urcam bine în turație, schimbam destul de sus, sunetul era agreabil, nu putea fi Diesel. Consumul mediu afișat pe display rămânea însă destul de scăzut, sub 7 la sută, dar propulsoare pe motorină capabile să susțină călcări consistente pe pedala de accelerație am mai văzut. Mașina avea suflu și când schimbam cam jos, dar și de ceva vreme am tot întâlnit mașini pe benzină capabile să se concentreze pentru a face față cu brio unor astfel de situații. Nu mai lungesc vorba și spun că Astra K avea un motor pe benzină de doar 1,2 litri, dar care dezvoltă 130 CP și colaborează cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Mașina sprintează după cum îi ordoni și chiar dacă de la bord mai eram sfătuit să cuplez în a șasea nu-mi amintesc să fi ajuns acolo. Am ajuns însă la viteze cu care mulți nu merg nici pe autostradă, iar motănelul de care aminteam mai sus chiar avea chef de joacă. El ar mai fi zburdat, dar era deja suficient.
Am dus Astra facelift și pe un drum nu chiar ca-n palmă, cu destule denivelări, chiar și cu gropi, și m-am convins că rămâne la fel de agreabilă chiar și în condiții modeste din partea carosabilului și la fel de agilă atunci când i se cere un comportament ceva mai sportiv. Confortul dat de scaun și dinamica mașinii nu sunt însă singurele mari atuuri, ci suita de pachete opționale disponibile întregesc un tablou în care încape nu doar o stea călăuzitoare, mai ales că în această perioadă din prețul mașinii dispar vreo 8.000 de euro (cu tot cu suma primită prin Rabla Clasic). Pentru cei care nu vor să beneficieze de 130, ci de 110 CP de la motorul de 1,2 litri prețul scade la Astra facelift sub 15.000 de euro, ofertă ce ar cam trebui măcar luată în calcul dacă nu profitat de ea cât mai sunt disponibile tichete în Programul Rabla Clasic.
Citește și: PRIMELE 30 DE MINUTE CU HONDA E: FĂT-FRUMOS SAU POATE ILEANA COSÂNZEANA!