Au trecut doi ani de la testul cu facelift-ul generației precedente Suzuki Vitara. Era tot o zi frumoasă de toamnă din ce-mi amintesc, dar parcă mai spre iarnă. Acum parcă ar fi fost o zi de vară, cu un soare ce parcă se afla pe ultima sută de metri cu tot ce ne putea răsfăța. Adevăratul răsfăț era însă în interiorul modelului care continuă să surprindă plăcut de parcă acesta ar fi cuvântul de ordine la Suzuki, și nu doar pentru Vitara, ci pentru întreaga sa gamă de autoturisme.
Suzuki n-a umblat prea mult la exteriorul mașinii pe care când a hotărât s-o modifice radical, așa cum am văzut-o în premieră mondială cu ani în urmă – când saloanele auto încă mai transmiteau emoție -, a modificat-o cu atât de mult simț de răspundere încât acum aplică vreo tușă pe ici pe colo, cu multă grijă, pentru a nu știrbi deloc din acea siluetă cu care și-a făcut loc într-un segment foarte populat. Evident, sunt modificări în toate zonele importante la noul model, dar Vitara rămâne în continuare inconfundabilă!
Interiorul modelului oferit la test de dealerul Doly Iași te primește cu un nou display central care mi-a permis imediat să beneficiez de Apple CarPlay fără fir. Conectarea a fost rapidă, mi-ar fi plăcut să regăsesc ceasul analog între aeratoarele centrale, iar calitatea instalației audio este peste medie. M-am declarat mulțumit fără să apelez la setări și am pornit din loc curios să văd ce-mi mai oferă motorul Boosterjet de 1,4 litri și cei 130 CP pe care-i dezvoltă modelul mild-hybrid cu tehnologie 48 V. Principale atribute ale mașinii au rămas neschimbate. Se conduce lejer prin oraș, dar din când în când dă acele semne de sportivitate care te îmbie să ieși din localitate. Și chiar asta aveam de gând, dar mai întâi am cuplat din modul AUTO în SPORT și deja motorul suna altfel. Nu știu cum or fi etajat inginerii Suzuki treptele de viteză din cutia manuală cu șase rapoarte, dar aproape indiferent ce făceam nimeream în zona de cuplu care rezolva orice situație, deși când mai aruncam și câte un ochi pe turometru sesizam valori sub 2.000 rot/min.
Click AICI pentru materialul complet!
Citiți și: Casa Auto Iași dă startul toamnei cu a IV-a ediție a evenimentului Back To School!