Verificarea nivelului uleiului de motor este o operațiune simplă, dar care nu mai trebuie efectuată așa cum au fost învățați cei pentru care prima mașină s-a numit Dacia 1300 sau 1310. Regula era atunci ca nivelul de ulei să fie verificat dimineața, după o noapte în care lichidul responsabil de ungerea motorului a avut tot timpul să ajungă în baie. Tehnologia a evoluat într-un ritm accelerat, așa că până și verificarea nivelului uleiului de motor a suferit schimbări. Acum se recomandă ca atunci când dorim să vedem cam pe unde se află uleiul pe jojă trebuie ca motorul să fie cald, adică să fie parcurși minimum 10 kilometri, după care să așteptăm câteva minute (3 ar fi suficient) până să aflăm nivelul uleiului.

De ce trebuie ca motorul să fie cald atunci când verificăm nivelul uleiului ne-a explicat pe înțelesul tuturor dl. Cătălin Gabor, director service la Auto Mitric Suceava, dealer Volkswagen: „Acum sunt și autoturisme care nici n-au jojă. Nivelul de ulei poate fi aflat pe afișajul multimedia, citirea făcându-se pe baza unui senzor de temperatură a uleiului și a unui algoritm implementat în panoul ceasurilor de bord. Deoarece au fost introduse uleiuri cu vâscozitate redusă, contează temperatura la care se face citirea cu ajutorul jojei. Motorul trebuie încălzit, deoarece sunt mai multe trasee de ungere, nu doar unul, precum și mai mult de o pompă de ulei. La un motor rece apare riscul ca după o noapte, în condițiile în care uleiul este de vâscozitate redusă, indicația de pe jojă să fie eronată și să nu indice cantitatea corectă de ulei recomandată de fabricantul autoturismului”.

Care este nivelul optim pe jojă și când se impune completarea cu ulei ne dezvăluie tot dl. Gabor: „Nivelul uleiului trebuie să fie la jumătatea distanței între nivelul minim și cel maxim. Filtrul de particule, care se montează și pe modele pe benzină, presupune unele regenerări, iar în cazurile în care acestea sunt întrerupte din cauza unor condiții de exploatare particulare aduc și o cantitate de combustibil în baia de ulei. Până când combustibilul se evaporă putem ajunge, în cazul în care uleiul se apropie de nivelul maxim, să avem în total o cantitate de amestec ulei-combustibil ce poate chiar depăși nivelul maxim și astfel se înregistrează o presiune mai mare a gazelor din carter cu urmări nefavorabile asupra funcționării motorului, turbinei și sistemului de evacuare. Așadar, nu mai trebuie ca uleiul să fie cât mai apropiat de nivelul maxim. Când nivelul uleiului este la indicația minimă pe jojă trebuie completat, treptat, până când se va ridica, așa cum am mai precizat, la jumătatea distanței dintre minim și maxim, la temperatura de regim a motorului”.

Auto Mitric Suceava îi susține în această perioadă pe cei care au nevoie de un schimb de ulei și aleg uleiul original Volkswagen, ei urmând să achite cu un litru de ulei mai puțin! „Promoția pentru schimbul de ulei, cu ulei original Volkswagen, este valabilă până la sfârșitul lunii iulie, dar, dacă stocul ne va permite, este posibil să o prelungim și pentru prima jumătate a lunii august. Cu siguranță, vom informa clienții noștri despre acest aspect”, a adăugat dl. Radu Vasile Ianovici, director de marketing în cadrul Auto Mitric.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *