Dacia se numără azi, în prima zi rezervată presei la Salonul Auto de la Geneva, printre cei mai grăbiţi constructori care îşi anunţă noutăţile. Dacă la precedenta ediţie a dezvăluit Noul Lodgy, monovolumul cu 5 sau 7 locuri, azi tocmai a lansat Noul Logan MCV, un break în adevăratul sens al cuvântului. Gama Dacia este în continuare cea mai nouă din Europa, din martie anul trecut constructorul de la Mioveni trimiţându-le pe piaţă, după Lodgy, pe Dokker şi Dokker Van, apoi pe noile Logan, Sandero şi Sandero Stepway la Salonul Auto de la Paris.

Duster, lansat acum mai puţin de trei ani, a rămas decanul de vârstă al gamei Dacia, facelift-ul pe care îl aşteptam acum fiind amânat cel mai probabil pentru toamna acestui an, când este programat Salonul Auto de la Frankfurt.



Şi, totuşi, Duster ocupă un loc de cinste în standul Dacia, fiind prezentat într-o serie limitată, „Aventure”, care a primit capabilităţi off-road şi mai sporite, însă noul Logan MCV este cel aşezat în centrul atenţiei. Faţă de modelul pe care-l înlocuieşte, noua maşină se prezintă cu o siluetă mult mai atrăgătoare. Nu mai este la fel de înaltă, dar să nu credeţi că potenţialul său de depozitare a scăzut cumva. Deloc. Maşina a primit centimetri buni în plus în lungime, fiind cea mai lungă din gama Dacia (4,49 metri), braţ la braţ cu Lodgy. Faţă de monovolum, Logan MCV are doar cinci locuri, însă în raport cu modelul pe care-l înlocuieşte se prezintă cu o cu totul altă deschidere a portbagajului ce atinge o capacitate de 573 litri. Acum dispune de un hayon, aşa cum îi şi stă bine unui break, fiind lăsate deoparte cele două uşi ale vechiului MCV.

N-aş continua cu deosebirile dintre cele două modele pentru că ele sunt evidente, dar trebuie precizat preţul de pornire de 8.990 euro cu care Logan MCV va fi trimis pe piaţa franceză. Pentru România încă n-au fost anunţate preţurile şi se poate specula mult pe tema asta, însă probabil este luată în calcul şi varianta sub 8.000 euro.

Mai multe amănunte despre Noul Logan MCV, dar şi un reportaj pe larg despre salonul de la Geneva, veţi putea citi în numărul din martie al revistei Autoplay.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *