Nu credeam să fie așa de greu începutul. Știam că am destule unghiuri bune de abordare, dar parcă tot ce așterneam nu se ridica la măreția acestei mașini. Chiar mi-e greu ca în doar câteva cuvinte să pot sintetiza tot ce poate oferi bolidul prin care Mercedes-Benz parcă ține o lecție deschisă despre cum ar trebui să fie o mașină pur electrică, despre cum ar trebui să-l facă și pe cel mai mare hater să cadă pradă unei atracții imposibile.

Sunt mașini și mașini. Mașini care se pretează foarte bine pentru scris despre ele mult și bine. Mașini care arată în poze mult mai bine ca în realitate, exact ca și oamenii. Mașini care însă merită filmate pentru a le putea surprinde secundă după secundă ca să le înțelegi freamătul, ca să le asculți până și tânguirile, ca să le simți emoția. Și nu trebuie să fii mare artist, mare specialist. Doar să apeși un buton, că de restul se ocupă mașina. N-are nevoie de încadrări perfecte, n-are nevoie de vreo regie, are tot ce-i trebuie pentru a fi star, pentru a fi admirată mai mult pe furiș de trecători care parcă n-au curaj s-o privească în față de teamă c-ar putea pierde ceva, că și-ar putea pierde ceva! Nu-i ușor s-o vezi și să n-o dorești, dar și să fii convins că n-o vei avea niciodată! Este practic imposibil. Arată bine din toate direcțiile, din toate unghiurile, de oriunde ai privi-o. Poți da ture în jurul ei de să faci bătături în tălpi și cu greu îi vei putea găsi vreun cusur. 

Am urcat la volan și am fost primit de imensul display ce pare că nu se mai termină. Pe de-o parte parcă urcă pe cupola de sticlă, iar pe de cealaltă parcă se revarsă spre interior pentru a-l cuceri bucată cu bucată, pentru a le oferi și celor din spate câteva din privilegiile pe care le au cei doi din față. Și nu doar șoferul este pus la loc de cinste, ci și pasagerul, care are în față un ecran ca o tabletă cu care poate seta după bunul plac tot ce dorește. Poate fi un ajutor de nădejde pentru șoferul ce trebuie să țină mașina în frâu, mașină care rula în modul „Comfort” și a sprintat la o simplă pișcare a pedalei de accelerație de i-am pus eticheta cu măcar 300 CP. N-a fost un sprint prea lung, altfel probabil aș fi estimat mult mai precis. De fapt, primul gând a fost peste 400 CP, dar n-am vrut să greșesc. De fapt, nici n-aș fi greșit, iar la o scurtă pauză chiar m-am uitat pe specificațiile din care cel mai interesat eram de preț pentru a vedea că puterea se apropia de 500 (476 CP). Pauzele nu puteau fi prea lungi pentru că mașina asta nu te lasă să te îndepărtezi prea tare de ea. Atracția este greu de controlat, mașina asta te nu te strigă, dar îți aruncă la fiecare despărțire câte ceva ce te determină să revii cât de curând.

Cu modelul oferit de dealerul Casa Auto Iași am simțit însă ceva aparte. La fiecare test sunt total nepregătit, las mașina să-mi spună ea ce vrea, ce descopăr aia scriu. Cu EQE am cam simțit însă nevoia să fi știut ceva mai multe despre el. Sunt convins că au rămas multe atuuri nedescoperite. Sunt convins că voi și uita câteva dintre cele descoperite. Poate nici nu voi fi prea coerent, dar cum îmi voi aminti ceva voi întrerupe brusc și vă voi povesti. Sigur nu voi uita însă calitatea instalației audio, de nu ai răbdare să ruleze o melodie până la capăt. I-ai auzit începutul, ai sesizat unele sunete în premieră și vrei ca să asculți cât mai multe piese într-un mod probabil unic, așa cum cine știe când vei mai avea ocazia să le auzi! Și nu doar să le asculți în liniște, ci cu volumul la maximum, pentru că așa se aude cel mai bine!

Mașina asta nu poate avea succes fără niște scaune care să te ajute să o exploatezi la maximum. Scaunele știu până să se și miște în funcție de condițiile de drum. Activată funcția cinetică simți cum se ridică sau se coboară partea din față a șezutului, simți cum spătarul se dă în față sau un pic în spate. Și ai nevoie de scaune bune pentru a rămâne bine ancorat atunci când vrei să simți câte ceva din cei aproape 500 CP! N-am exagerat deloc, ci doar am făcut tot ce am vrut, dar nu prea îmi dau seama când vei fi nevoit să folosești întregul arsenal de putere! Rezolvam orice problemă în modul „Comfort”, am apelat la „Sport” și la „Sport+” doar pentru că în boxe apărea sunetul ce imita un motor termic. Nici nu mă așteptam să nu pară real, însă puterea și așa anormal de mare parcă se dubla instant când întorceam butonul de sub volan ca să trec într-un mod sportiv. Nici nu voi zăbovi asupra ținutei de drum, ci vă voi spune doar că înaintea unor curbe ceva mai strânse mașina parcă îmi transmitea că pot accelera ca să ieșim mai repede din viraj! 

Pentru această putere nesecată, pentru această mașină ce pare fără limite vei plăti 132.000 de euro (inclusiv TVA). Te poți întreba dacă vei avea nevoie mereu de toată această putere, deși mașina merge după cum îi ordoni, iar puterea imensă nu vine însoțită de o diminuare a confortului, nici vorbă! Mașina asta știe de toate, când consideră că ești prea aproape de semafor intră în acțiune în stânga imensului display camera frontală pentru a nu te apleca prea tare și prea des până se face verde, mașina asta pare pregătită pentru a-ți anticipa dorințele, nu doar pentru a te purta dintr-un loc în altul. Asta știu să facă multe mașini, dar EQE 43 AMG știe și cum să te facă să-ți pară drumul foarte scurt, dar și cum să te facă să ți-l dorești cât mai lung.

Bateria îți permite destulă autonomie, cea reală undeva în jur de 500 kilometri. Eu am consumat vreo 20 la sută din baterie și am mers după pofta inimii. Muzică la discreție, climatizare ca la carte, până și scaunele le-am pus să valseze. Nu mai spun de unele zone în care accelerația împingea mașina cu o forță nebună, deși mai degrabă pișcam pedala decât s-o apăs. Pare a fi o mașină destinată unui circuit de viteză, deși poate fi ținută în frâu și în limite rezonabile. Nici nu știi când ai trecut de sută (4,2 secunde de pe loc) și abia pe la 170 km/h începi să te întrebi dacă mai continui sau nu sprintul. Este o mașină competitivă, mereu îți vei propune să dobori recorduri cu ea, dar deocamdată este un etalon la care voi putea raporta mașini electrice cu sunet de tramvai, dar cu pretenția că pot stârni emoții.

Citiți și: Mercedes-Benz EQB 300 4Matic: ELECTRIZANT!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *