Campionatul Mondial de Esports s-a încheiat duminică la Iași cu o ceremonie de închidere care a pus orașul nostru drag nu neapărat pe vreo hartă, cum le tot place organizatorilor să repete, ci mai degrabă în rândul comunităților civilizate. Beneficiind de o capodoperă, Palatul Culturii, și de o splendidă Grădină Palas, s-a putut construi cu destulă imaginație, iar avalanșa de postări de pe rețelele de socializare – începând cu grandioasa ceremonie de deschidere, continuând cu atmosfera efervescentă din cele zece zile de competiție și de festival și încheind cu festivitatea de închidere – demonstrează că Iașul a trăit vibrând în această perioadă la o intensitate cum rar i s-a mai întâmplat.

Digital Throne – WEC 2023 Iași s-a încheiat, așa că poate fi realizat un prim bilanț, iar în continuare puteți parcurge câteva aspecte interesante.

Ce a fost însă Digital Throne? Un festival de 10 zile (24 august – 3 septembrie), care lansează, la nivel internațional, strategia Iașiului de a deveni o capitală globală a sportului digital, artei, educației și divertismentului. Ca parte a Digital Throne, Iașul a găzduit cea de-a XV-a ediție a Campionatului Mondial de Esports.

Din start menționez că reușitele festivități de deschidere și de închidere ar trebui poate și mai mult apreciate deoarece n-au avut parte de repetiții.

Organizatorii estimează peste 150.000 de spectatori prezenți pe toată perioada evenimentului.

La concertul de vineri, 1 septembrie, când apreciatul artist Armin van Buuren a urcat pe scena din fața Palatului Culturii, scenă creată special pentru el, iar sonorizarea a fost și ea setată pentru pretențiile sale, 22.000 de oameni s-au bucurat de show-ul unuia dintre cei mai renumiți DJ din lume.

Meciurile reprezentativelor României și finalele competițiilor au fost urmărite în fiecare zi de peste 7.000 de oameni în Grădina Palas.

Campionatul Mondial de Esports a însemnat peste 700 de jucători din 111 țări de pe toate continentele.

La Iași s-a concurat la șase jocuri (șapte competiții cu cea feminină de CS:GO) pentru premii totale de 500.000 de dolari.

Stream-ul Campionatului Mondial a fost preluat și urmărit în întreaga lume pe platformele federațiilor naționale ale țărilor participante în competiție. După doar 5 zile de eveniment, meciurile Campionatului Mondial de Esports generaseră peste 8 milioane de vizualizări pe platformele YouTube și Twitch. Cifrele finale de audiență vor fi comunicate în curând.

Finalele competițiilor au avut loc în week-end-ul 1-3 septembrie, atunci când pe scena de muzică a Digital Throne au urcat Armin van Buuren, Lost Frequencies, JP Cooper, Tujamo, Tom Odell, B.U.G. Mafia, Delia, Carla’s Dreams, Alternosfera, Subcarpați, Spike, The Motans, Connect-R & Johny Romano, Deliric x Silent Strike w. Muse Quartet & CTC și Filarmonica „Moldova” din Iași.

În primul week-end al evenimentului, 25-27 august, fanii unor seriale celebre precum Stranger Things, La Casa del Papel, Supernatural și American Horor Story și-au putut vedea actorii preferați în cadrul Comic Con, organizat pentru prima oară la Iași. Vizitatorii s-au putut fotografia și purta discuții în sesiunile de talk-uri cu Sebastian Roche din Supernatural, Luka Peroš, actor ce l-a jucat pe Marseille în serialul-fenomen La Casa de Papel, Naomi Grossman, cunoscută din antologia horror American Horror Story, Nikola Djuricko din Stranger Things și Manu Bennet din Spartacus.

Podiumuri mondiale

CS:GO1. Suedia (a eliminat România în sferturi), 2. Germania, 3. Serbia;

Mobile Legends BANG BANG – 1. Filipine, 2. Indonezia, 3. Arabia Saudită;

Dota 2 – 1. Mongolia, 2. Myanmar, 3. Kârgâzstan;

PUBG Mobile – 1. Kârgâzstan, 2. Turcia, 3. România;

Tekken – 1. Pakistan, 2. Filipine, 3. Peru;

eFootbal (97 de reprezentative) – 1. Iran, 2. Japonia, 3. Mexic;

CS:GO feminin – 1. Olanda, 2. Argentina, 3. SUA.

Filipine a fost desemnată marea învingătoare a celei de-a XV-a ediții a Campionatului Mondial de Esports de la Iași.

În cadrul festivității de premiere, Arabia Saudită a fost anunțată ca viitoare țară organizatoare a Campionatului Mondial de Esports în 2024, ca parte a strategiei țării de a dezvolta un ecosistem de gaming puternic, în care va investi peste 38 de miliare de dolari până în 2030, conform publicației Bloomberg.

Dacă a meritat sau nu ca Iașul să aloce din bugetul său peste 7 milioane de euro pentru Digital Throne poate vom reuși să deslușim după ce vom intra în posesia cifrelor finale privind audiența, și nu numai.

Citiți și: Totul despre Noul Renault Scenic, noul vârf de lance al modelelor electrice! VIDEO

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *